torsdag, august 30, 2007

55,88


Ny skjerm, nye vyer! Større enn min første egne tv på 21 tommer, som jeg syntes var ekstravagant stor da - 11 år siden. Rart. Livet vralter videre. Joakim og jeg har rolige dager. Amanda hjemme på mandag, sylta. Litt småvemodig at hun nå er hjemme på hverdagene bare når hun er syk. Den rosa perioden fortsetter. Alt tøy som ikke hovedsaklig er kolorert i den fargen ses på med misbilligelse: Jeg blir ikke jente! Og den store spennen - den røde bøylen vi kjøpte i Panama - er borte, siden i går. Dette er et hus hvor ting fordufter. Spenner - og dvd-fjernkontroller. Mor gikk bazookas i går på Obs i Sarp. Skjerm og dvd-spiller, MED fjernkontroll og evne til å ta opp programmer. Den evnen har jeg ikke oppdaget hvordan fungerer ennå. Håper det er håp om å finne den.

Her: Gleden ved å plassere en skje i et halvfullt glass med guffesaft.

Har aldri laget noe på én dag før. Med to barn hjemme! Men Alma Svenssons forkle ble til i vår. No rules sewing. Herlig. Først noen spisebrikker som ennå er uferdige, så dette. Deilig når man får det til.



Håndsøm er fantastisk. Nå dusj og lunsj. Joakim har stillferdig og smilende lagt hodet på hodeputa og sover nå.
Første dag med ovnsvarme på. Sommeren mister taket, i det minste på morgenene. Varmt på dagen, ettermiddagen. Senere.

Ingen kommentarer: